Lintje voor Martien Agterberg – ‘Dit gonst nog even na’

Home » Oost » Lintje voor Martien Agterberg – ‘Dit gonst nog even na’

UTRECHT – Martien Agterberg kreeg op 17 april een lintje uit handen van burgemeester Sharon Dijksma. De inwoner van Utrecht-Oost is benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Agterberg diende onder meer bij het leger als hoofd krijgsmachtaalmoezenier. In die functie coördineerde hij de geestelijke verzorging binnen Defensie, in Nederland en tijdens missies. Ook was en is hij nauw betrokken bij de nasleep van de Herculesramp. Aan verslaggever Frans P. Wollrabe vertelt hij over de professionele en persoonlijke impact daarvan.

Delen: