UTRECHT – Sinds april is de Zingende Toren in Vleuterweide weer wekelijks te beluisteren. Het carillon wordt aangestuurd via een klavier van Reinold van Zijl, die al op jonge leeftijd in aanraking kwam met carillons dankzij zijn oma. Die kennismaking vormde de basis voor zijn betrokkenheid bij het instrument. Verslaggever Dario Bunschoten sprak met Reinold van Zijl en beiaardier Wim Ruitenbeek.
